text.skipToContent text.skipToNavigation

Er du sikker på at du vil logge ut?

OK

Ofte stilte spørsmål

 

Hvem kan bli kunde hos Mediq Norge AS?

Mediq Norge AS blant Norges største leverandører innen helsesektoren.

Vi leverer til primærhelsetjenesten på kommunale anbud, til de fleste helseforetak rundt om i landet og til mange private legekontor/helsesenter.

 

Hvordan bli ny kunde hos Mediq Norge?

Trykk «etterspør konto» på første side i nettbutikken og fyll inn opplysninger i skjemaet. Dette er første steg for å bli ny kunde. Vi tar kontakt med deg for å innhente de nødvendige opplysningene vi trenger for å registrere deg som ny kunde. 

 

Jeg har kundenummer hos Mediq Norge, men har ikke tilgang til nettbutikken. Hva gjør jeg?

Kun registrerte kunder får tilgang til nettbutikken. Hvis du har kundenummer fra før trykk «etterspør konto» på første siden, og fyll inn nødvendige opplysninger i skjemaet. 

Husk å skrive inn ditt kundenummer i meldingsfeltet før skjemaet sendes til oss. 

 

Jeg har opprettet nytt passord, men får ikke logget inn. Hva gjør jeg? 

Brukeren låses hvis det er tastet feil passord 5 ganger. Du må derfor trykke «glemt passord» igjen og følge instruksjonene på videre. Hvis du allikevel har problemer med å logge inn, ta kontakt med oss via mail kundeservice.no@mediq.com, eller ring oss på telefon 67 02 43 00 

 

Hvordan opprette handleliste?

Handleliste finner du i hovedmenyen øverst på siden når du er innlogget. Her kan du opprette standard handlelister for fremtidige bestillinger og lagre de med ønsket navn. 

Velg handlelister -> Lag ny handleliste -> Fyll inn tittel og lagre.  

For å legge til produkter kan du søke opp produktene i søkefeltet, eller finne produkter via hovedkatalogen under «Alle Produkter».

For å legge til produkt velger du den aktuelle handlelisten i rullgardinen «Velg handleliste» og trykk «Legg til»

 

Hvordan kan jeg finne mine lagrede handlelister?

Dine lagrede handlelister kan du finne i hovedmenyen øverst på siden når du er innlogget. Velg «handlelister» og deretter «alle handlelister». Her har du oversikt over alle dine handlelister du kan bestille ut i fra. Velg «Endre/Kjøp» for å bestille ut i fra denne. 

 

Jeg har fått feil/bestilt feil vare eller antall. Hva gjør jeg?

Vårt kundesenter er behjelpelig med å finne en best mulig løsning. All retur skal avtales med vårt kundesenter. Det er til stor hjelp dersom du oppgir kundenummer og/eller ordrenummer, samt hvilken vare det gjelder. 

 

Hvordan returnere varer?

All retur må avtales med kundesenteret, slik at vi kvalitetssikrer at dette blir gjort til avtalte betingelser. Dette forutsetter at:

  • Retur må være avtalt innen 8 dager fra mottak av varen., og avtales med kundeservice via telefon eller mail
  • Returnerte varer må være i salgbar stand, ikke være skadet, priset eller merket på annen måte.
  • Returvarer må pakkes forsvarlig av kunden.

Skaffevarer, bestillingsvarer og ernæringsprodukter tas ikke i retur. 

Spørsmål angående retur? Kontakt kundeservice på telefon 67 02 44 40 eller kundeservice.no@mediq.com


Brukerroller:

MAINUSER: som mainuser kan du velge å legge opp to ulike roller (purchaser og assistent) på samme kundenummer. Du kan legge opp så mange brukere du har behov for. Dersom brukeren du ønsker å legge opp allerede eksisterer på et annet kundenummer vil den automatisk få rollen som han / hun allerede har.

PURCHASER:
en medarbeider som kan legge ordre på de kundenumre han / hun har fått tilgang til.

ASSISTENT:
medarbeider som kan legge opp ordre, men MAINUSER må inn å godkjenne denne ordren. MAINUSER vil få en e-post når en ordre er klar til godkjenning.
 

Hvordan legge opp brukerroller

Som MAINUSER (admin):
1. Gå inn i menyen øverst til høyre ved kundenummer 
2. Klikk på Opprett ny bruker 
3. Fyll ut feltene – velg rolle og kundenummer bruker skal være knyttet til

For å få oversikt over alle brukerne dine gå inn i menyen øverst til høyre ved kundenummer og klikk på Alle brukere. Her kan du endre og inaktivere brukere. 

 

Se brukermanual her!